سئو (Seo) چیست؟


سئو (SEO) چيست؟

سئو ( SEO) Search Engine Optimization) ) متدي است براي ارتقا وب سايت شما به منظور افزايش تعداد بازديد كننده هايي كه اطلاعات مورد نيازشان را از طريق اينترنت جستجو مي كنند.

در واقع اهميت سئو زماني پديدار مي شود كه فردي از طريق سرچ در سايت هايي مانند گوگل، به دنبال اطلاعات و يا خدمات مورد نياز خود باشد و از بين سايتهايي كه در صفحات اول ليست شوند، نياز خود را برطرف كند. (معمولا افراد نياز خود را در صفحه اول يا دوم گوگل برطرف خواهند كرد!)

در ساختار صحيح سئو، رعایت اصول فنی در بخش داخلی سایت (شامل کدنویسی استاندارد، محتوا گذاری بطور صحیح، لینک سازی داخلی بطور صحیح و استفاده از کلمات کلیدی) و بخش خارجی سایت (معرفی درست سایت و لینک های آن به موتورهای جستجو و دایرکتوری ها، لینک سازی صحیح، استفاده از سایت های آنالیزور مرجع «مانند آلکسا» بمنظور بررسی دقیق آمار، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر...) الزامی بوده و تازه این قسمتی از کار می باشد!

كلمات كليدي و لينك هاي كارآمد، تاثير بسيار زيادي داشته و يك موتور جستجو از طريق همين فاكتورها، محتواي سايت را شناسايي و در ليست خود قرار مي دهد. بنابراين كيفيت و كميت اين كلمات و لينك ها از اين ديد بسيار حائز اهميت هستند.
البته مبحث فوق قسمتي از مقوله برتري يك سايت بوده و در كنار آن پياده سازي سايت به روش هاي مطابق با استاندارد روز و قابل درك براي موتورهاي جستجو و رعایت کاربرپسند بودن و سادگی کار با ابزارهای وبسایت نيز به همان اندازه اهميت دارد.

از مهمترين موتورهاي جستجو ميتوان به Google, Yahoo و Bing اشاره كرد كه در اين بين Google در بين تمامي كاربران جهان، بالاترين بازديد و استفاده را دارد و در بسیاری از موارد، سایر موتورهای جستجو نیز از نتایج گوگل بهره می برند.

يكي از خدماتي كه توسط تيم دمو وب (DemoWeb.ir) ارائه مي شود، آناليز سايت ها به منظور بررسي از نظر استاندارد بودن كدنويسي و وضعيت سئو آنها و همچنین آنالیز رقبای آن سایت می باشد. پس از تست و روشن شدن وضعيت، درصورت نياز، به اصلاح كدهاي سايت مورد نظر پرداخته و در مرحله بعد، بروي بهينه سازي سئو در قسمت محتوا سايت، لینک سازی داخلی و خارجی، بهینه سازی سرور میزبان وبسایت، معرفی صحیح به موتورهای جستجو و موارد مرتبط با سئو متمركز مي شود.

در نهایت و با تمایل کارفرما، بمنظور افزايش بازديد و بازخورد بهتر، اقدام به درج تبليغات سايت شما در گوگل كرده و از اين طريق به نمايش آن در صفحات نخست گوگل كمك مي كند. (در این روش، بدون نیاز به بهینه سازی داخلی سایت هم میتوان سایت را در نتایج اول گوگل ثبت کرد)

طبعا آنچه شما نياز داريد، نمايش در صفحه اول گوگل خواهد بود! پس دست به كار شده و با مشاورين ما در اين زمينه تماس بگيريد!


مراحل آنالیز و بهینه سازی یک وبسایت

  • مرحله 1: تشریح مراحل و زمانبندی براساس خواسته ها و بودجه کارفرما و عقد قرارداد سئو

  • مرحله 2: آنالیز داخلی سایت از نظر کدنویسی، محتوای موجود، وضعیت سرور و موارد مربوط

  • مرحله 3: آنالیز خارجی سایت، رقیبان و وب سایت های همکار یا هم صنف و موقعیت آن ها

  • مرحله 4: آغاز بهینه سازی داخلی کدنویسی، محتوای متنی و تصویری، لینک ها و بهینه سازی سرور

  • مرحله 5: بهینه سازی خارجی، معرفی لینکها به موتورهای جستجو، آنالیزورها و دایرکتوری ها

  • مرحله 6: بررسی نتایج براساس زمانبندی، تهیه گزارش ها و تحویل به کارفرما